')
REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Aby se do takto významné sítě cyklostezek zapojil i Dvůr Králové nad Labem, musel by se mezi zástupci města najít Tahoun, Dříč. Někdo, kdo cyklostezku vezme za svou. To jsem pochopil z projevů při otevření nové cyklostezky i z několika krátkých rozhovorů s lidmi, kteří se na nové cyklostezce podíleli.
Proč se cyklostezka z Hradce Králové do Kuksu povedla zrealizovat? Takřka vše je dílem jednoho muže - starosty Smiřic pana Luboše Tuzara. On svým nadšením, tahem na branku a energií doslova udolal všechny okolo a proboural se většinou problémů, kterých se vyskytlo nepočítaně (a stále jsou). On v podstatě nedal ostatním politikům a úřadům možnost z tohoto projektu vycouvat. Měl všechno pod palcem, věděl o každé fázi projektu. Jeho tým připravil soutěž na stavbu tak, že stála polovinu plánovaného rozpočtu a ještě na ní se svými lidmi získal 90% dotací! Argument "nedostatek peněz" je tedy zcela mimo mísu (i když je jasné, že dotace 90% už asi nehrozí). Právem si vychutnal svůj díl slávy při slavnostním otevření cyklostezky, kde se v jeho slávě vyhříval i krajský hejtman a primátor Hradce Králové a kde v publiku přihlíželo i vedení města našeho. Budiž to dobrou zprávou, hned trojnásobná účast určitě znamená změnu k lepšímu. Nikde jinde se v poslední době nekoncentrovalo tolik lidí, kteří by v tomto směru mohli pomoci.
A nyní pozor! Královéhradecká labská o.p.s., kterou společně založili Královéhradecký kraj s městy Hradec Králové, Jaroměř–Josefov, Smiřice a obcí Kuks - tedy sdružení obcí, které stezku vybudovalo a které pan Tuzar vede, svojí práci NEKONČÍ! Již začaly přípravy na pokračování cyklostezky.
Nikoliv ale na Dvůr Králové nad Labem, ale od Labe se odklání směrem na Českou Skalici a Babiččino údolí!!
Na dotaz, proč nepokračují dále po nadregionální labské trase, mi odpověděl, že je to jednoduché. Že první jej oslovil starosta Jaroměře a lidé ze Skalice a že v poslední době nikdo ze Dvora Králové neprojevil skutečně vážný zájem na pokračování cyklostezky. Ptal jsem se tedy dál, zda je ještě možné se přidat a třeba pracovat na dvou směrech, pokud by ze strany našeho města zájem byl. Řekl mi, že by to bylo sice obtížnější, ale ne nemožné. Hlavní díl práce ale musí odvézt někdo ze Dvora (Hostinného, Vrchlabí) a nikoliv on sám.
Ve Dvoře Králové je cyklistů spousta a bruslaři také valem přibývají, to je vidět na cyklostezce v Žirči pokaždé, když vykoukne slunce. Zastupitelé si zase plně uvědomují, že je potřeba do města přivést další turisty a cykloturisty, čímž se zaplní penziony, restaurace i pokladny památek a tím nepřímo i rozpočet města. V případě cyklistů navíc bez ucpání silnic :-).
Obvykle rovinaté úseky s malým převýšením přitahují obrovská množství cykloturistů a in-line bruslařů. Příkladem mohou být trvale zaplněné cyklostezky podél Dunaje, cyklostezka Odra-Nisa na hranicích Polska a Německa, nebo třeba Lužická jezera v Německu a mnoho dalších. Mnohdy se jedná o do té doby turisty opomíjené, nebo jen málo navštěvované regiony.
Cheme-li tedy něco udělat, měly bychom to udělat NYNÍ!
První vlaštovkou ze strany města je VEŘEJNÁ DEBATA na téma cyklodoprava ve Dvoře Králové nad Labem. Ta se koná na městském úřadě ve čtvrtek 30. května v 16 hodin (je třeba se přihlásit e-mailem). Nenechme si ujet "cyklovlak" a pojďme společně probrat možnosti trasování nejen Labské cyklostezky, ale i stezek a tras vyloženě místních. Pojďme si říct, co udělat proto, aby se rodiče nebáli poslat děti na kole do školy, aby rodiče jezdili na kole do práce.
Smrtelná nehoda na cyklostezce u Jaroměře |
Vaše komentáře |
Pán ji možná zná, ale Vy | Visitor, 17.06.2013 00:11, ![]() |
Pán ji možná zná, ale Vy jste se svým názorem poněkud "mimo". Jestli se chováte v rozporu se zákony, je to Vaše věc, ale nevnucujte to ostatním. | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:10, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:09, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:08, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:07, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:06, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:05, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
vždyť za vymýšlení | Visitor, 17.06.2013 00:04, ![]() |
vždyť za vymýšlení takovýchto zlepšení je přeci placený. kdyby se jel radši projet na výpadovky z města, nebo místní silničky , je tu toho dost co opravovat (Chelčického, spojovačka Chelčického - Nerudova, A. Wágnera, Soukupova, Eklova, Pod slévárnou) a dost dalších :( | |
pán zná asi osobně tuto | Visitor, 17.06.2013 00:03, ![]() |
pán zná asi osobně tuto křižovatku...ale od stolu a předpis je předpis, ať se děje co se děje, co na tom, že vymyslel nesmysl, hlavně že jedem podle UNIE | |
pane, asi jste vedle | Visitor, 17.06.2013 00:02, ![]() |
když už jste se zmínil- kudy asi tak kamion má jet, když ho u oční školy navádí značky na křižovatku Karlov a dále na Hostiiné ? | |
Nic vám nebrání, aby jste | Visitor, 11.06.2013 00:14, ![]() |
Nic vám nebrání, aby jste se do toho pustila. Problémů je opravdu dost a zklidnění dopravy ve městě k nim určitě patří. Jenomže od slov k činům bývá dost daleko a kritizovat něco , co udělal někdo jiný je jednodužší než jít se svojí kůží na trh a udělat tedy něco lepšího nebo jiného., pokud máte pocit, že jsou důležitější věci | |
Nic vám nebrání, aby jste | Visitor, 11.06.2013 00:13, ![]() |
Nic vám nebrání, aby jste se do toho pustila. Problémů je opravdu dost a zklidnění dopravy ve městě k nim určitě patří. Jenomže od slov k činům bývá dost daleko a kritizovat něco , co udělal někdo jiný je jednodužší než jít se svojí kůží na trh a udělat tedy něco lepšího nebo jiného., pokud máte pocit, že jsou důležitější věci | |
Vážený, nějak jsem si | Visitor, 11.06.2013 00:12, ![]() |
Vážený, nějak jsem si nevšimla, že bych něco říkala o kamionech, nemám ani zájem si studovat podmínky k vytváření přechodů. Jen jsem napsala co si myslím. Vaše reakce mě pouze utvrzuje v tom, že se před volbama musí něco změnit za každou cenu. Co takhle vynaložit úsilí tam, kde je to potřeba a ne tam, kde něco bez problému funguje :( | |
Tím, že byl tak široký, | Visitor, 8.06.2013 00:16, ![]() |
Tím, že byl tak široký, byl proto bezpečný. Nikdo zde neuplatňoval absolutní přednost chodců, jak jsme si tomu zvykli na mnoha jiných místech, kam chodci bezmyšlenkovitě vlezou aniž by se rozhlídli, klidně přímo pod kola přijíždějjícího auta a kdo se necítil na přejití, přešel si v klidu u Strojtexu.... taky bych byla pro odstranění tohoto předvolebního nesmyslu :( | |
Tím, že byl tak široký, | Visitor, 8.06.2013 00:15, ![]() |
Tím, že byl tak široký, byl proto bezpečný. Nikdo zde neuplatňoval absolutní přednost chodců, jak jsme si tomu zvykli na mnoha jiných místech, kam chodci bezmyšlenkovitě vlezou aniž by se rozhlídli, klidně přímo pod kola přijíždějjícího auta a kdo se necítil na přejití, přešel si v klidu u Strojtexu.... taky bych byla pro odstranění tohoto předvolebního nesmyslu :( | |
Vážená, kamiony zde | Visitor, 8.06.2013 00:01, ![]() |
Vážená, kamiony zde nemají dle značení co dělat /viz. předchozí příspěvek/ a prostudujte si podmínky pro vytváření přechodů. Ten původní přechod prostě nevyhovoval, podle současných předpisů původní přechod není možný. Musíte si stěžovat u tvůrce zákonů !!! Město postupuje podle předpisů a zákonů. A i když to vypadá hnusně, je to tam v současné době rozhodně bezpečnější. Chodci si tam tehdy dělali co chtěli a absolutní přednost chodce neexistuje. Takhle se tam zastaví jak chodec, tak auto, aby zhodnotili situaci. Mluvím z vlastní zkušenosti řidiče i chodce. Jako řidiče mne to tam jednoznačně nutí zpomalit a o situaci uvažovat. A chodec si už také nevletí jen tak do půlky křižovatky. Jsem jednoznačně pro podobné řešení, které se třeba později upraví na stálé a ne přechodné, jako je tomu nyní. Jsme v historickém centru města a to prostě jen tak nepředěláte. Podobně se to řeší všude ve světě a věřte tomu, že radikálněji. Je to o ohleduplnosti a nalezení společné řeči chodců a řidičů. | |
Tím, že byl tak široký, | Visitor, 8.06.2013 00:00, ![]() |
Tím, že byl tak široký, byl proto bezpečný. Nikdo zde neuplatňoval absolutní přednost chodců, jak jsme si tomu zvykli na mnoha jiných místech, kam chodci bezmyšlenkovitě vlezou aniž by se rozhlídli, klidně přímo pod kola přijíždějjícího auta a kdo se necítil na přejití, přešel si v klidu u Strojtexu.... taky bych byla pro odstranění tohoto předvolebního nesmyslu :( | |
i já se bojím, ale těch, co vozí děti do školy a ze školy. | Visitor, 24.05.2013 00:21, ![]() |
Už jste zažili před 8.hodinou a po poledni např. u Schulzáků, jak bázliví rodiče přivážejí a odvážejí své ratolesti ? Nehrožují tak ostaní pěší děti ? Nekomplikují náhodou provoz ? Nepřeháníme to už s tím hlídáním dětí, aby se jim náhodou nic nestalo a přitom neberem ohled na ostatní ? Co vy na to motorizovaní rodiče!! | |
Máte pravdu, včera jsem | Visitor, 22.05.2013 00:26, ![]() |
Máte pravdu, včera jsem tam potkal zrovna kamion a musel jsem z kola slézt, jinak bych byl ohrožen. A to nejsem nijak tlustý. Ty ohradníky jsou akorát pro kolizi. | |
posunout přechod | Visitor, 22.05.2013 00:23, ![]() |
proč vlastně prochází přechod pro chodce prakticky středem křižovatky?nebyl by problém přesunout přechod směrem k zubní ordinaci.Silnice je tam užší a chodci se dostanou pohodlně na druhou stranu a autobusy a kamiony se můžou poholdně v křižovatce vyhnout.Kýbl s bílou barvou,namalovat zebru na silnici a je po problému. za ušetřený peníz osvítit ty přechody kde je v noci špatně vidět. | |
A k tomu kýblu si vezměte | Visitor, 22.05.2013 00:22, ![]() |
A k tomu kýblu si vezměte seznam předpisů, které přechody pro chodce řeší. Příjemné počtení a následné vyřešení problému Vám přeje občasný návštěvník tohoto webu. | |
1. Proč nutit chodce chodit | Visitor, 22.05.2013 00:20, ![]() |
1. Proč nutit chodce chodit delší cestou, když je tam dost místa na cestu kratší? 2. když tam přechod nebude, tak tam stejně lidi budou chodit - je to kratší 3. když budete lidi nutit chodit cestou delší, vykašlou se na to a vezmou si auto A bude se řešit parkování a kolony - zbytečně :-( To je furt do kola - bojím se s dětmi jít do školky a na cvičení pěšky, protože je všude spousta aut. Tak si vezmu taky auto! | |
posunout přechod | Visitor, 22.05.2013 00:19, ![]() |
proč vlastně prochází přechod pro chodce prakticky středem křižovatky?nebyl by problém přesunout přechod směrem k zubní ordinaci.Silnice je tam užší a chodci se dostanou pohodlně na druhou stranu a autobusy a kamiony se můžou poholdně v křižovatce vyhnout.Kýbl s bílou barvou,namalovat zebru na silnici a je po problému. za ušetřený peníz osvítit ty přechody kde je v noci špatně vidět. | |
bereme si vzor ? | Visitor Anděl, 21.05.2013 00:17, ![]() |
Naše město spolupracuje s francouzským a italským městem. Už jste viděli někde nějaké výledky ? (Mimo vyměných návštěv?) Třeba se úředníci poučili tak, a dopravu "dobře" usměrní. Docela bych uvítal nějaké výstupy z naší zahraniční spolupráce i s vyčíslenými náklady na efektivnost. Přeji hezký den a cyklistům pevné nervy a spravené silnice. | |
A to jsou obe tyto ulice | Visitor, 20.05.2013 00:29, ![]() |
A to jsou obe tyto ulice vedene jednim smerem?? predpokladam, ze jedna nahoru a jedna dolu do Heydukovky ne? Jednosmerna ulice je jinak dobre reseni - zklidni ulici a umozni parkovani. Celkove jsou pak ulice bezpecnejsi. Nektere ulice v Dk by mohly byt reseny obousmernym provozem prave pro kola. | |
kdo vymyslel zůžení | Visitor, 20.05.2013 00:25, ![]() |
kdo vymyslel zůžení křižovatky na Karlově.Pokud tam projížděl kamion tak se člověk na kole měl kam vyhnout(a autem to samě).teď nemá šanci a jako chodci se mi nestalo že bych měl při přecházení nějaký problém.Ale proč nechat něco co funguje fungovat dál a radšěji ve jménu obecného blaha utratit další peníze za vybetování obrubníků,které časem projíždějící kamiony stejně rozjezdí.alespoň zase uvidíme při opravách rychlou četu z TS> | |
To jste asi chodil po jine | Visitor, 20.05.2013 00:24, ![]() |
To jste asi chodil po jine krizovatce :-( Šel jste tam nekdy s kocarkem a druhym ditetem vedle kocarku? Auta se vallai ze vsech stran! Kazdodenni stress a strach. Zuzeni silnice a zkraceni prechodu je naprosto na místě!! šířky jsou stále větší, než na mnoha jiných místech. Auta zcela znatelně jezdí pomaleji. Chodec by měl mít vždy před autem, ne naopak! To ale lidi, kteří sedí v autě nedokážou pochopit, protože všude jedou plechovkou a pěšky už nechodí. Pěšky nechodí, protože se bojí aut.. | |
proč někdo vymyslel | Visitor, 20.05.2013 00:18, ![]() |
proč někdo vymyslel zůžení křižovatky na Karlově.Do teto doby se mohl cyklista bezproblému vyhnuot projíždějícímu kamionu.Ostatně jsem se vyhýbal kolikrát i autem.Momentálně není kam.JAko chodec jsem neměl propblém s přecházením.Naopak i méně pozorný řidič mohl přecházejícího chodce bez problémů objet.Nevím proč se musí měnit něco co normálně funguje a za každou cenu vymýšlet něco co bude stát jenom peníze.Až budou ostrůvky vybetonované tak je projíždějící kamiony a autobusy rozjezdí , budeme opět opravovat a stěžovat si kolik nás to všechno stojí. | |
jednosměrky | Visitor, 19.05.2013 00:28, ![]() |
A město dělá další kraviny, jako je zjednosměrnění Klazarovy a Všehrdovy ulice, bez ohledu na to, že tu spousta lidí jezdí do města na kole. Takhle kola vyhnali na frekventovanou ulici 28. října. Ale nedělá to "město" ale úředníci, konkrétní lidi! Stejně jako to, že není cyklostezka do Dvora, nebo dokonce až na přehradu, je dílo jedné úřednice. | |
Ani mě snad město | Visitor, 17.05.2013 00:30, ![]() |
Ani mě snad město nepřekvapuje svým nezájmem. O cyklisty se nezajímalo ani při rekonstrukci náměstí. A teď chtějí něco řešit? Kažodpádně panu Tuzarovi patří velký DÍK. | |
Ani mě snad město | Visitor, 17.05.2013 00:27, ![]() |
Ani mě snad město nepřekvapuje svým nezájmem. O cyklisty se nezajímalo ani při rekonstrukci náměstí. A teď chtějí něco řešit? Kažodpádně panu Tuzarovi patří velký DÍK. | |
S prodloužením a | Visitor, 16.05.2013 00:31, ![]() |
S prodloužením a vybudováním cyklostezky do DK souhlasím, alespoň odpadne nebezpečí úrazu aut s bruslaři na veřejné komunikaci za letištěm v Žirči, kde je podle mě pouze omezena rychlost, ale auta se tam můžou srazit s projíždějícimi bruslaři. |